Planuri…

Planuri…

Hits: 10

De fapt, acțiune!

„Plan? Ce plan? […]. Începe repede și vezi ce se întâmplă. Nu e nimic în neregulă cu a-ți face planuri, dar poți petrece o viață întreagă făcând un plan care nu se transformă niciodată în acțiune. În bătălia dintre planificare și acțiune, cea din urmă câștigă.”

Chris Guillebeau

Din nou, ne adresăm celor ce cred că au ceva de transmis, viitorilor mentori, creatorii de cursuri online…

De fapt, ce-ar fi de făcut?

Primul pas e, desigur, să ai la dispoziție o platformă care să-ți găzduiască propriile cursuri. Exact asta facem noi! Vă oferim acea platformă! Mai mult, vă vom fi alături, ori de câte ori întâmpinați probleme legate de modul de funcționare al ei. Problemele le rezolvăm împreună!

Al doilea pas e acela de a decide subiectul cursului tău! Sau poate deja îl știi! Nu e necesar să fie o idee nemaiauzită, măreață! Reține că în domeniul cunoașterii, indiferent la ce nivel te afli tu, chiar dacă nu ești în vârf, vor exista destul de mulți care știu mai puțin decât tine și care poate sunt dornici să-și îmbunătățească informațiile (și) de la tine. Nu te gândi la inovație, ci la utilitate!

Totuși, fiind poate la început, cum știi că o idee este vandabilă, că va avea căutare? Mda, nu știi întotdeauna cu siguranță, ba chiar de cele mai multe ori, nu știi mai deloc! Dar, spre deosebire de alte afaceri, în domeniul creării de cursuri online nu e necesar un buget de start! În cazul în care lucrurile nu merg bine, nu vei avea pierderi! Eventual, doar timpul și efortul făcut pentru crearea cursului! Dar, tu deja vei avea o primă experiență! O experiență utilă schimbării direcției! Oricând poți alege o altă idee, și poți face o nouă încercare, tu însuți fiind deja la alt nivel!

Iată ce ne recomandă același Guillebeau (sigur, el se referă la orice tip de afaceri, dar etapele prezentate de el pot fi ușor adaptate pentru creatorii de cursuri online):

Șapte pași pentru testarea instantă a pieței
  1. Trebuie să-ți pese de problema pe care urmează s-o rezolvi și trebuie să existe un număr semnificativ de alți oameni cărora le pasă, de asemenea. Întotdeauna amintește-ți lecția convergenței: modul în care ideea ta se intersectează cu ceea ce apreciază oamenii.
  2. Asigură-te că piața este suficient de mare. Testează-i dimensiunea verificând numărul și relevanța cuvintelor-cheie Google – aceleași cuvinte cheie pe care le-ai folosi dacă ai încerca să-ți găsești produsul. Gândește-te la cuvinte-cheie pe care oamenii le-ar folosi ca să găsească o soluție la o problemă. Dacă ți-ai căuta online propriul produs, dar n-ai ști că există, ce cuvinte de căutare ai utiliza? Atenție la rezultatele de la începutul și din partea dreaptă a paginilor de căutare, acolo unde sunt afișate reclamele.
  3. Concentrează-te pe eliminarea „durerii recunoscute ostentativ”. Produsul trebuie să rezolve o problemă care produce o durere pe care piața o cunoaște. Este mai ușor să vinzi cuiva care știe că are o problemă și este convins că are nevoie de o soluție, decât să convingi pe cineva că are o problemă care trebuie rezolvată.
  4. Aproape orice se vinde fie pentru o durere, fie pentru o dorință intensă. De exemplu, oamenii cumpără produse de lux pentru a câștiga respect și statut, dar, la un nivel mai profund, își doresc să fie iubiți. Să ai ceva în legătură cu durerea s-ar putea să fie mai eficient decât îndeplinirea unei dorințe. Trebuie să le arăți oamenilor că poți să-i ajuți, că poți să înlături sau să reduci durerea.
  5. Gândește mereu în termeni de soluții. Asigură-te că soluția ta este diferită și mai bună. (Observă că nu trebuie să fie mai ieftină – a intra într-o competiție a prețurilor este de obicei o variantă în pierdere.) Este piața frustrată de soluția prezentă? A fi diferit nu este suficient; diferențierea care te face mai bun este lucrul solicitat. N-are nici un sens să lansezi ceva dacă piața este mulțumită cu soluția – soluția ta trebuie să fie diferită sau mai bună. Contează importanța, nu dimensiunea.
  6. Întreabă-i pe alții despre idee, dar asigură-te că întrebi piața-țintă potențială. Alții s-ar putea să furnizeze informații insuficiente și să fie astfel părtinitori sau neuniformi. Prin urmare, creează o persona: acea persoană care ar beneficia cel mai mult de pe urma ideii tale. Analizează-ți întreaga rețea – comunitatea, prietenii, familia, rețelele de socializare – și întreabă-te dacă unii dintre acești oameni se potrivesc cu persona ta. Prezint-ți ideea acestei persoane și discut-o cu ea în detaliu. Acest lucru îți va furniza mult mai multe date relevante decât să vorbești cu orișicine.
  7. Concepe un sumar cu ceea ce faci și arată-i-l unui subgrup din comunitatea ta. Roagă-i să-l testeze gratuit în schimbul feed-back-ului și al confidențialității. Ca bonus, subgrupul se simte implicat și va acționa ca promoter. Oferind ceva, construiești încredere și valoare, ai oportunitatea de a prezenta întreaga soluție. Folosește un blog pentru a-ți clădi o autoritate și o expertiză într-un domeniu. (Nota noastră: fiecare mentor înscris pe platforma noastră va putea publica pe blogul acestui site!) Lasă comentarii pe blogurile unde publicul tău țintă își petrece timpul.

Chriss Guillebeau

Revenind la planuri, este clar că într-o afacere construită cu costuri mici și acțiune rapidă, iar aici la noi costurile inițiale sunt de fapt zero, nu ai nevoie de o planificare formală îndelungată. Mai degrabă e vorba de stabilirea subiectului cursului tău, de un grup de consumatori și de un mod de a-ți încasa banii (dacă nu oferi cursul gratis; dar astea-s detalii ce pot fi discutate ulterior deciziei tale de a deveni autor online)…

Hai să vedem un plan (scurt) – răspunde la fiecare întrebare prin una sau două propoziții scurte:

Planul scurt de afacere ca autor de cursuri online

Privire de ansamblu

  • Ce idee de curs ai?  ………………………
  • Cine va cumpăra/consuma? ………………………
  • Cum îi va ajuta pe oameni cursul tău? ………………………

Hei!

  • Cât va costa? ………………………
  • Cum îți vei încasa banii? – Prin intermediul platformei noastre (detaliile le discutăm!).

Promovarea

  • Cum vor afla clienții de cursul tău? – De pe platforma noastră și, de ce nu, prin campanii de reclame.
  • Cum poți încuraja distribuirile și referințele? – Platforma noastră distribuie lunar un newsletter în care îți vom promova cursul. Poți folosi, odată cu noi, rețelele sociale.

Succesul

Cursul va avea succes la atingerea acestor indicatori:

  • Număr de discipoli: ………………………
  • Venit anual net: ……………………… (sau alt indicator pe care-l consideri util)

Obstacole/Provocări/Întrebări deschise

  • Problemă/întrebare specifică #1 ………………………
  • Soluție la problema specifică #1 ………………………
  • Problemă/întrebare specifică #2 ………………………
  • Soluție la problema specifică #2 ………………………

Termen de finalizare

Voi lansa acest curs nu mai târziu de ………………………

Așadar, iată că o parte din întrebări/probleme au deja răspunsuri! Prin urmare, ne menținem îndemnul:

Lasă un comentariu